Jeg rullede den slappe line ind og gav et solidt modhug

En beretning fra Simon Jensen

Hej!

Jeg var i lørdags ude og fiske lidt gedder med en kammerat, vi fiskede med skaller lige over bunden. ca. 2 min efter min kammerat havde smidt hans skalle i vandet forsvandt flådet, han ventede ca. 15 sekunder før han gav et godt modhug. Det var nemt at se på hans stangspids at det ikke var en helt lille fisk, men desværre slap den hurtigt skallen. Vi fiskede videre i 30 min uden der skete noget, så vi rykkede 200 meter længere væk. Efter 5 min på det nye spot forsvandt mit flå, jeg ventede også omkring 15-20 sekunder før jeg gav et modhug. Det var også en fin fisk denne gang, men den smuttede desværre også efter en meget kort fight. 20 min efter ved samme spot, forsvandt min vens flåd, men lige da han gav et modhug slap den skallen. Der skete ikke mere den dag, så vi tog hjem. Dagen efter stod jeg tidligt op og fandt skallerne frem, jeg spiste min morgenmad og cyklede derud igen i håbet om at fange en god fisk. Jeg fiskede i omkring 1 times tid uden held, så jeg rykkede ind hvor vi havde haft mest held dagen før. Jeg kastede skallen over til den modsatte sivkant, lagde stangen og gik op efter mit kamera. Da jeg tog kameraet og vendte mig rund, stod jeg og kiggede lidt på flådet, det var lidt svært at se om det var vinden, eller om det var en fisk der flyttede lidt med flådet. Men så forsvandt flådet helt under, jeg gik hen satte kameraet på plads og tog stangen i hånden. Jeg rullede den slappe line ind og gav et solidt modhug, jeg kunne med det samme mærke at det var en virkelig god fisk. Da den kom op lige under overfladen i det forholdsvise klare vand, kunne jeg se at det nok ville være min første gedde på 1m+ (hvis jeg altså fik den ind) Men så vendte den sig en gang i overfladen og bed linen over, ovenover forfanget, og der smuttede den så. Jeg fik mest af alt bare lyst til at smide stangen i vandet, og så smutte hjemad, eftersom at jeg bare har gået og ventet på at skulle fange fisken over den magiske meter, min tidligere rekord er 97cm. det er så tæt på, men så alligevel så langt fra… Meeeen så må jeg jo bare der ud en anden dag og prøve igen de helt store skal nok være der. 🙂

Martin

Jeg er skribent på fiskesæson.dk, hvor jeg skriver om alt indenfor lystfiskeri og dets mange facetter. Jeg er opvokset ved Silkeborgsøerne, hvor jeg naturligvis flittigt har fisket efter forskellige fisk. Desværre har fiskeriet stået stille, da jeg gik på universitetet, men nu har jeg igen tiden til at nyde min hobby og komme ud og stå ved vandkanten. Både ved søerne, kysterne og ved put and take.