Kort nyt & info

• Tekst: Jari. Foto: Irena Mathiasen Den gyldne Guldørred De svømmer derude. Alle kan se dem. Nogle af de besøgende ved put and take søen, som ikke har fisket før, spørger bĂĽde om det er store guldfisk eller om det er syge fisk, de ser dernede under vandoverfladen. Guldørreden er omgivet af mystik, ikke kun for

LĂŚs mere
  • Som allroundfisker vil man gerne have fingrene i sĂĽ mange arter som muligt, nogengange nĂĽr muligheden byder sig, gerne pĂĽ ĂŠn fiskedag. Bindslev Fiskepark har bĂĽde fine ørreder og flotte karper. Irena fra Oksbøl satte sig i gĂĽr d. 13-05-2016, for at fange en tigerørred, en spejlkarpe og en regnbueørred, og minsandten om det ikke

• En mand og kone uden kendskab til lystfiskeri, spørger venligt en sportsfisker, “fanger du noget?”. Han svarer, “Ja, jeg har taget lidt hø og lidt horn!” Parret ser lidt pĂĽ hinanden og er tydeligvis i vildrede. Konen fortĂŚller sportsfiskeren, at der i dette tilfĂŚlde menes, om han har fanget nogen fisk. Sportsfiskeren kan ikke forstĂĽ

• Jeg har haft fornøjelsen af at fiske med en ung kvinde fra Oksbøl, 3 gange indenfor de sidste 20 dage. Ofte fisker jeg alene eller sammen med venner, sĂĽ det med at vĂŚre ude med en kvinde, giver pĂĽ en eller anden mĂĽde, noget andet… Og for at smøre tykt pĂĽ, siger man ikke nej

LĂŚs mere
  • Udover deres onlineshop har Jan & Bo fysiske butikker i Helsingør, Odense, NĂŚstved, Roskilde og Helsingør.

• /Jari – 23-10-2015 Indledning: At fiske med ultra let grej er foruden sjov og spas, forbundet med udfordring, tĂĽlmodighed og erfaring indenfor det at fighte fisk. Der er stor debat om hvilke arter man “bør” og ikke “bør” fange med UL-grej, dette i forbindelse med, hvad der for fiskene er mest hensigtsmĂŚssigt. Jeg vil her

• Sport Dres/fiskegrej.dk arrangerer i ĂĽr aftenture med et af Sundets bedste skibe, M/S Fyrholm, fra KalkbrĂŚnderihavnen, Lautrups kaj, lige bag ved SvanemøllevĂŚrket. Der sejles følgende dage: Torsdag d. 9 juli – Torsketur Torsdag d. 16 juli – Fladfisketur Torsdag d. 23 juli – Torsketur Torsdag d. 30 juli – Fladfisketur Torsdag d. 6 august – Torsketur Alle

LĂŚs mere
  • LystfiskergĂĽrden i Roust nĂŚr Varde har omkring 50 stør gĂĽende i deres størsø. GennemsnitsvĂŚgten er oppe pĂĽ 12 kg. De største vejer mere end 30 kg. Størfiskeri i sĂŚrklasse! I størsøen gĂĽr der følgende arter man kan vĂŚre heldig at fĂĽ pĂĽ krogen: Beluga stør Diamant stør/russisk stør Hvid stør GrĂŚskarpe Spejlkarpe SkĂŚlkarpe Se en

• 6 havørreder blev landet pĂĽ i alt 3 timers kystfiskeri, da jeg i dag besøgte strĂŚkningen ud for Urhøj Camping pĂĽ VestsjĂŚlland… Umiddelbart lyder det ikke af mange for nogen og for andre, det stik modsatte. Det der gjorde oplevelsen ekstraordinĂŚr for mig var, at jeg havde 14 følgere og tabte 3 fisk oveni. Kysten

• I 2014 havde vi en konkurrence om en fiskerejse til FĂŚrøerne. Denne rejse har vi selv købt og betalt af egen private lomme til vinderen Anne Heidi Nygaard Madsen. Derfor ved I nu, at selvom vi ikke tjener penge pĂĽ fiskesĂŚson.dk, sĂĽ ønsker vi at give tilbage til jer der støtter op om siden, med

• Kort nyt & info

Marts 2015. To ture pü det seneste har givet to pÌne fisk med hjem. Første tur i regnvejr. Første tur gik til Vester Nebel en dag hvor regnen stod ned i stÌnger de første timer. En pÌn fisk pü 3.2 kg blev fanget pü en hvid gennemløber,  efter jeg havde afprøvet flere forskellige farver og dufte af

Anne Heidi Nygaard Rasmussen   Tillykke!   Vi glĂŚder os til at se dig til en fornøjelig rejse! FiskesĂŚson.dk

LĂŚs mere
  • Det er ĂŠn af disse 10 personer som vinder en billet til vores fiskerejse til FĂŚrøerne i dette indevĂŚrende ĂĽr. Den endelige vinder vil blive offentliggjort klokken 22.00 i aften – d 24 januar.   Held og lykke til jer alle!   Flemming Krogh FrederiksvĂŚrk Anja Vandborg Esbjerg Andreas Weien Levorsen Strandby Thomas Vittrup Buus

• Kort nyt & info

• Søndag d. 4 januar var 110 mand klar til at overvinde Øresunds vilde vover. Vejrudsigten lovede storm fra nordvest, nok noget nĂŚr det vĂŚrst tĂŚnkelige. Vandende var delte, om vi skulle aflyse eller fiske. Problemet var at det ikke var muligt at ligge oppe nord pĂĽ, hvor fiskene var, sĂĽ det eneste vi kunne var

LĂŚs mere
  • Det var svĂŚre betingelser, da der var en hĂĽrd sidevind med 10m/sek. Turen startet idag med min makker Kristian Gerken ved en lille privat sø, som vi ville prøve, at fiske i for, at se om der var nogen gedder i den. Jeg mistede hurtigt modet i denne sø, da der ikke rigtig var ordenlig dybde

• DMI lovede vindstød af stormstyrke, sĂĽ ĂĽrets første tur skulle vĂŚre et sted med lidt mulighed for lĂŚ, lidt hurtig research (facebook) og vi kom frem til at der var gode muligheder for netop dette ved lystfiskergĂĽrden i Roust. Bilen blev pakket kl 22.00 i regn og blĂŚst, og alt var vĂĽdt inden det overhovedet

• Vi udlodder 3 x 2 timer til Oxriver put and take til 3 heldige vindere. Ikke nok med at 3 mand vinder fisketid, de fĂĽr ogsĂĽ for 200 kr. endegrej med til put and take fiskeriet. Alt man skal gøre for at deltage er: Del dette opslag samt send et tip til put and take

LĂŚs mere
  • Har du nogensinde liket en side og derved fĂĽet chancen for at vinde en fiskerejse til FĂŚrøerne i en hel uge? Det fĂĽr du nu!! Like fiskesĂŚson.dk´s side pĂĽ facebook og del dette opslag for at deltage. Rejsen foregĂĽr i juni mĂĽned 2015! Vinderen findes blandt dem der har liket og delt!! I 2015 den

• Kort nyt & info

Der er pladser tilbage til Gedde-workshoppen i januar! Dennis Flynder Rasmussen viser hvordan han binder sine bedste geddefluer, man kan selv samtidigt binde med og lÌre teknikken og mønstrene. 2 fulde dage med indgüende viden om gedden og geddefiskeri bliver vist og forklaret af Jari fra fiskesÌson.dk. Det hele foregür pü en stor hyggelig gürd

LĂŚs mere

Hej! Jeg hedder Jari. Da jeg lavede fiskesĂŚson.dk i sin tid, var det for at dele ud af den viden jeg gennem snart 31 ĂĽrs fiskeri, har erhvervet mig. Jeg har altid vĂŚret klar over at jeg ikke ved alt og at jeg altid, kunne og kan lĂŚre mere. Gennem tiden er det blevet mig

• Har du nogensinde liket en side og derved fĂĽet chancen for at vinde en fiskerejse til FĂŚrøerne i en hel uge? Det fĂĽr du nu!! Like fiskesĂŚson.dk´s side pĂĽ facebook og del dette opslag for at deltage. Rejsen finder sted i Juni mĂĽned 2015! Vinderen findes blandt dem der har liket og delt!! I 2015

• Mads K Gylling. fiskesĂŚsons hĂĽrdt-arbejdene samarbejdspartner, som iøvrigt fisker meget kyst nĂĽr tiden er til det,  har i nogen tid nu skulle administrere mere end 8000 fiskegrejs-entusiasters køb og salgs lyster. Denne opgave har han klaret med bravur og vi er mange der ikke vil sidde i den stol, for det kan vĂŚre en meget

• Kort nyt & info

November 2014. Morgenen hvor jeg for første gang ankom til RenbÌk Fiskersø ca. 10 km. øst for SkÌrbÌk i Sønderjylland, begyndte noget grü, men det varede dog ikke lÌnge inden solen brød igennem skyerne og det blev en dag hvor efterüret viste sig fra den pÌne side, med meget sol en let vind fra øst og ingen regn. Indkørslen til

• Kort nyt fra geddefronten! Simon Nybo Holgersen var i dag ude ved en privat sø med sin ven og medfisker, Henrik Juhl Sørensen. Simon besøgte søen for første gang i hĂĽb om at fĂĽ en ny pr. Efter 2 timers fiskeri faldt et tungt hug. Klassikeren “jeg troede det var bunden” fløj ud af munden pĂĽ

LĂŚs mere
  • September 2014. Solen er endnu ikke stĂĽet op denne morgen, hvor jeg ankommer til KløvergĂĽrdens Put and Take syd for Nr. Nebel. Indkørslen til KløvergĂĽrden FørstehĂĽndsindtrykket da jeg gĂĽr rundt i omrĂĽdet er positivt, en mindre sø i hyggelige omgivelser, mange trĂŚer og buske der giver god lĂŚ for vinden, da det jo blĂŚser en del i denne

• Bliv medlem af fiskesĂŚson.dk´s info gruppe: Klik her..

• Jørn med en af sine mange stører fra Søen: Jari har held i størfiskeri Russisk Stør/Diamant stør Alle fisk fanget pĂĽ sild.

LĂŚs mere
  • Alle der har deltaget i en eller flere afdelinger af vores puljefiskeri i løbet af 2014 kan vĂŚre med til pulje-afslutningsfiskeriet lørdag d. 13 september. Info: Den 13/09 holder vi en afslutningsrunde for alle der har deltaget i minimum ĂŠn pulje. Prisen er her 70 kr. som alle gĂĽr i afslutnings-prĂŚmiepuljen. Konkurrencen løber fra klokken

• Kort nyt & info

August 2014. En tidlig morgen hvor skyerne var meget tunge og af og til utÌtte, ankom jeg til BÌkhuse Put And Take lidt sydøst for Outrup.  Indkørsel til søen Stedet ligger meget idyllisk med masser af trÌer og buske der omkranser de to søer som en flot kulisse. Som det første kiggede jeg mig lidt omkring