Kort nyt & info

• Det er helt vildt! Jan fra Århus fik sig en oplevelse af den helt store slags i går. En storred huggede på hans ultra lette stang, hjul, blink og line og tog udløb i de første 2 minutter. 76 cm.  5,2 kg. fanget på en UL-stang af de helt små, som går fra 0-5 gram.

• Som allroundfisker vil man gerne have fingrene i så mange arter som muligt, nogengange når muligheden byder sig, gerne på én fiskedag. Bindslev Fiskepark har både fine ørreder og flotte karper. Irena fra Oksbøl satte sig i går d. 13-05-2016, for at fange en tigerørred, en spejlkarpe og en regnbueørred, og minsandten om det ikke

• En mand og kone uden kendskab til lystfiskeri, spørger venligt en sportsfisker, “fanger du noget?”. Han svarer, “Ja, jeg har taget lidt hø og lidt horn!” Parret ser lidt på hinanden og er tydeligvis i vildrede. Konen fortæller sportsfiskeren, at der i dette tilfælde menes, om han har fanget nogen fisk. Sportsfiskeren kan ikke forstå

• Jeg har haft fornøjelsen af at fiske med en ung kvinde fra Oksbøl, 3 gange indenfor de sidste 20 dage. Ofte fisker jeg alene eller sammen med venner, så det med at være ude med en kvinde, giver på en eller anden måde, noget andet… Og for at smøre tykt på, siger man ikke nej

• Sport Dres/fiskegrej.dk arrangerer i år aftenture med et af Sundets bedste skibe, M/S Fyrholm, fra Kalkbrænderihavnen, Lautrups kaj, lige bag ved Svanemølleværket. Der sejles følgende dage: Torsdag d. 9 juli – Torsketur Torsdag d. 16 juli – Fladfisketur Torsdag d. 23 juli – Torsketur Torsdag d. 30 juli – Fladfisketur Torsdag d. 6 august – Torsketur Alle

• Lystfiskergården i Roust nær Varde har omkring 50 stør gående i deres størsø. Gennemsnitsvægten er oppe på 12 kg. De største vejer mere end 30 kg. Størfiskeri i særklasse! I størsøen går der følgende arter man kan være heldig at få på krogen: Beluga stør Diamant stør/russisk stør Hvid stør Græskarpe Spejlkarpe Skælkarpe Se en

• 6 havørreder blev landet på i alt 3 timers kystfiskeri, da jeg i dag besøgte strækningen ud for Urhøj Camping på Vestsjælland… Umiddelbart lyder det ikke af mange for nogen og for andre, det stik modsatte. Det der gjorde oplevelsen ekstraordinær for mig var, at jeg havde 14 følgere og tabte 3 fisk oveni. Kysten

• Kort nyt & info

Marts 2015. To ture på det seneste har givet to pæne fisk med hjem. Første tur i regnvejr. Første tur gik til Vester Nebel en dag hvor regnen stod ned i stænger de første timer. En pæn fisk på 3.2 kg blev fanget på en hvid gennemløber,  efter jeg havde afprøvet flere forskellige farver og dufte af

Anne Heidi Nygaard Rasmussen   Tillykke!   Vi glæder os til at se dig til en fornøjelig rejse! Fiskesæson.dk

• Kort nyt & info

• Søndag d. 4 januar var 110 mand klar til at overvinde Øresunds vilde vover. Vejrudsigten lovede storm fra nordvest, nok noget nær det værst tænkelige. Vandende var delte, om vi skulle aflyse eller fiske. Problemet var at det ikke var muligt at ligge oppe nord på, hvor fiskene var, så det eneste vi kunne var

• Det var svære betingelser, da der var en hård sidevind med 10m/sek. Turen startet idag med min makker Kristian Gerken ved en lille privat sø, som vi ville prøve, at fiske i for, at se om der var nogen gedder i den. Jeg mistede hurtigt modet i denne sø, da der ikke rigtig var ordenlig dybde

• DMI lovede vindstød af stormstyrke, så årets første tur skulle være et sted med lidt mulighed for læ, lidt hurtig research (facebook) og vi kom frem til at der var gode muligheder for netop dette ved lystfiskergården i Roust. Bilen blev pakket kl 22.00 i regn og blæst, og alt var vådt inden det overhovedet

• Vi udlodder 3 x 2 timer til Oxriver put and take til 3 heldige vindere. Ikke nok med at 3 mand vinder fisketid, de får også for 200 kr. endegrej med til put and take fiskeriet. Alt man skal gøre for at deltage er: Del dette opslag samt send et tip til put and take

• Har du nogensinde liket en side og derved fået chancen for at vinde en fiskerejse til Færøerne i en hel uge? Det får du nu!! Like fiskesæson.dk´s side på facebook og del dette opslag for at deltage. Rejsen foregår i juni måned 2015! Vinderen findes blandt dem der har liket og delt!! I 2015 den

• Kort nyt & info

Der er pladser tilbage til Gedde-workshoppen i januar! Dennis Flynder Rasmussen viser hvordan han binder sine bedste geddefluer, man kan selv samtidigt binde med og lære teknikken og mønstrene. 2 fulde dage med indgående viden om gedden og geddefiskeri bliver vist og forklaret af Jari fra fiskesæson.dk. Det hele foregår på en stor hyggelig gård

• Har du nogensinde liket en side og derved fået chancen for at vinde en fiskerejse til Færøerne i en hel uge? Det får du nu!! Like fiskesæson.dk´s side på facebook og del dette opslag for at deltage. Rejsen finder sted i Juni måned 2015! Vinderen findes blandt dem der har liket og delt!! I 2015

• Mads K Gylling. fiskesæsons hårdt-arbejdene samarbejdspartner, som iøvrigt fisker meget kyst når tiden er til det,  har i nogen tid nu skulle administrere mere end 8000 fiskegrejs-entusiasters køb og salgs lyster. Denne opgave har han klaret med bravur og vi er mange der ikke vil sidde i den stol, for det kan være en meget

• Kort nyt & info

November 2014. Morgenen hvor jeg for første gang ankom til Renbæk Fiskersø ca. 10 km. øst for Skærbæk i Sønderjylland, begyndte noget grå, men det varede dog ikke længe inden solen brød igennem skyerne og det blev en dag hvor efteråret viste sig fra den pæne side, med meget sol en let vind fra øst og ingen regn. Indkørslen til

• Kort nyt fra geddefronten! Simon Nybo Holgersen var i dag ude ved en privat sø med sin ven og medfisker, Henrik Juhl Sørensen. Simon besøgte søen for første gang i håb om at få en ny pr. Efter 2 timers fiskeri faldt et tungt hug. Klassikeren “jeg troede det var bunden” fløj ud af munden på

• September 2014. Solen er endnu ikke stået op denne morgen, hvor jeg ankommer til Kløvergårdens Put and Take syd for Nr. Nebel. Indkørslen til Kløvergården Førstehåndsindtrykket da jeg går rundt i området er positivt, en mindre sø i hyggelige omgivelser, mange træer og buske der giver god læ for vinden, da det jo blæser en del i denne

• Bliv medlem af fiskesæson.dk´s info gruppe: Klik her..

• Jørn med en af sine mange stører fra Søen: Jari har held i størfiskeri Russisk Stør/Diamant stør Alle fisk fanget på sild.

• Alle der har deltaget i en eller flere afdelinger af vores puljefiskeri i løbet af 2014 kan være med til pulje-afslutningsfiskeriet lørdag d. 13 september. Info: Den 13/09 holder vi en afslutningsrunde for alle der har deltaget i minimum én pulje. Prisen er her 70 kr. som alle går i afslutnings-præmiepuljen. Konkurrencen løber fra klokken

• Kort nyt & info

August 2014. En tidlig morgen hvor skyerne var meget tunge og af og til utætte, ankom jeg til Bækhuse Put And Take lidt sydøst for Outrup.  Indkørsel til søen Stedet ligger meget idyllisk med masser af træer og buske der omkranser de to søer som en flot kulisse. Som det første kiggede jeg mig lidt omkring

• Jeg og min fiskemakker tog ud for at fiske nogle karper.  Det startede med at regne så vi havde ikke den store tro på at vi fik nogle, men så kom der ophold i vejret og troen kom hurtigt derefter.. Kasper startede med at få det første karpe på 3,5 kg, så gik der lang

• Mogens så på Jesper der halede op som var det den sidste fisk han ville fange. I sin iver svingede Jesper den velvoksne torsk op over rælingen og lige ind i hovedet på en ældre herre ved siden af. Mumlende i skægget efter at have fået en undskyldning fiskede den ældre herre videre. Jesper var

• Spørgsmål 1: Du cykler jo landet rundt for at fiske. Hvordan kan det være? Egentligt føler jeg generelt ikke, at jeg hører til bag 4 hvide vægge, men der er flere grunde til jeg gør som jeg gør. Danmarks natur føler jeg, at jeg har alt for lidt viden om. Godt nok har jeg brugt

• Pia Pedersen vandt vores konkurrence der gik ud på at gætte hvilken artikel der er fiskesæson.dk´s mest læste. Præmien var en tur efter fladfisk med kutteren Hjalmar som i øjeblikket sejler fra Hundested (Nordsjælland). Skipper Dennis Voxen har ofte været været god til at finde de flade. dagen. d. 24 Juni var ingen undtagelse. Pia

• Klokken nærmede sig 19.00 og jeg kunne se en lille dreng og hans far komme gående hen ad molen. Byen jeg befandt mig i på dette tidspunkt hedder Sæby og for mit vedkommende kunne det ligesåvel have været en by i Sydfrankrig. Solen fremhævede havets grønne farve – nærmest turkis som i middelhavet, sten og